SK PL

Greenpon - poľnohospodárska technika

Greenpon

SERVIS

Vďaka tomu, že naše postrekovače sami navrhujeme a staviame, máme náhradnédiely skladom a dokážeme Vám preto zabezpečiť kvalitný a okamžitý servis. Naša mobilná servisná jednotka je kedykoľvek pripravená vyraziť do terénu.

 

ikona

NÁHRADNÉ DIELY
IHNEĎ K DISPOZÍCIÍ

ikona

KONTROLNÁ STANICA
POMÁHA FARMÁROM

ikona

DOŽIVOTNÝ SERVIS
JE ZÁRUKOU

ikona

STOVKY STROJOV
V TERÉNE

 

GREENPON je jediný výrobca medzi predajcami

Veľkou výhodou Greenponu je, že postrekovače ktoré predáva a servisuje súčasne aj navrhuje a vyrába. Nie je to iba výhoda vysokej odbornosti a špecializácie, či schopnosti prispôsobiť sa širokej škále požiadaviek farmárov.

servis

Široký sortiment

„V oblasti postrekovacej techniky pracujem viac ako 12 rokov. V Greenpone od januára 2007. Najprv ako zástupca vedúceho výroby a konštruktéra, a od r. 2015 ako vedúci servisu“, začína náš rozhovor Ing. Milan Šatka. „Pôvodne to bola dcérska spoločnosť českého výrobcu Agrio Křemže, ktorá sa v roku 2011 osamostatnila a transformovala do dnešnej firmy Greenpon s.r.o. so sídlom na Ponikách. Z počiatku teda zabezpečovala predaj a servis postrekovej techniky materského výrobcu Agrio, neskôr sme si už sami vyvinuli a vyrábame vlastné postrekovače.“

Aké typy postrekovačov v súčasnosti servisujete?
„Sortiment je pomerne široký. Sú to postrekovače Agrio NAPA, Pony a ďalšie, potom stroje Greenpon Mustang, Voyager a náš nový model Pegas. Podieľame sa aj na servise samochodných postrekovačov Mazzotti, ktoré na rad iných značiek, ktoré si u nás nechávajú farmári servisovať z rôznych dôvodov.“

Kontrolná stanica pomáha farmárom

Pod servisné oddelenie Greenpon patrí aj Kontrolná stanica č.04 pre výkon kontrol aplikačných zariadení. Z pohľadu zákonodarcu slúži hlavne na dohľad a kontrolu postrekovačov, aby spĺňali všetky zákonom dané parametre najmä z hľadiska bezpečnosti obsluhy a ochrany zdravia. V praxi sa ale pri týchto kontrolách farmári od technikov dozvedia dôležité informácie, dokúpia si vhodnejšie dýzy či si dohodnú montáž nejakých vylepšení. Ing. Šatka dodáva: „V minulosti bolo nariadené testovanie postrekovačov každé dva roky. To bývali často aj fronty. Mali sme značný podiel na celkovom počte testovaných postrekovačov na Slovensku. Pojazdná kontrolná stanica zamestnávala jedného technika na plný úväzok. Dnes je povinnosť kontrolovať postrekovače iba raz za päť rokov. Na testovanie ostáva viac času. Okrem splnenia noriem sa pri kontrole často dohodnú aj ďalšie úpravy, modernizácia stroja, prestavba, výmena ramien, zazimovanie, predajú sa náhradné diely, dýzy. Naviaže sa kontakt, poradíme, vysvetlíme. Získame tým dôveru a celý rad nových zákazníkov. Myslím, že kontrolná stanica je prínosom nielen pre štát, ale aj pre našu firmu a hlavne pre našich zákazníkov“.

Elektrina nie je vidieť

Ktoré poruchy vám dajú najviac zabrať? „Náročné na prácu, čas a náhradné diely bývajú často poruchy, ktoré si zavinil sám zákazník. Po havárii je potrebné stroj rozobrať, vymeniť poškodené diely a znova ho poskladať. Na to sú nám dobré skúsenosti z montáže nových strojov. Zákerné a časovo náročné bývajú ale poruchy elektroniky. Keď sa niečo zo stroja odlomí, praskne, odpadne či vytečie, je to hneď vidno a je jasné, čo sa stalo a čo je treba urobiť. Keď nefunguje elektronika, príčina poruchy je neviditeľná. Najviac času zaberie diagnostika. Pomáhajú nám diagnostické programy a prípravky, úzka je spolupráca a komunikácia s dodávateľmi elektroniky. Z hľadiska minimalizácie času sa oprava často robí výmenným spôsobom, postrekovač je funkčný a my až následne riešime opravu elektronického zariadenia či už sami, alebo v spolupráci s jeho výrobcom.”

servis

Stovky strojov v teréne

S takýmto portfóliom servisovaných postrekovačov je to náročné nielen na odbornosť technikov, ale aj na logistiku – skladové zásoby a na včasné zásobovanie náhradnými dielmi. Máte predstavu, o koľko postrekovačov v teréne sa staráte?
„Celkovo sa jedná približne o 350 až 400 postrekovačov, o ktoré sa v priebehu sezóny a aj po sezóne starajú technici Greenponu. Viac ako polovica z toho sú naše výrobky, zvyšok sú stroje iných značiek. Je to naozaj náročné, zvlášť cez sezónu, kedy sa často kumulujú požiadavky na servis a zúfalí farmári v časovej tiesni mnohokrát zvyšujú hlas. A nielen to! Naši technici by mohli rozprávať zážitky z terénu. Jeden za všetky: zúfalý farmár zavrel a zamkol technika v areáli, že ho pustí von iba súčasne s opraveným postrekovačom. Tlak na technikov je cez sezónu naozaj veľký. Operujeme po celom území Slovenska. V záujme skrátenia času prestojov postrekovačov sa snažíme niektoré závady v spolupráci so zákazníkom opraviť po telefóne, a samozrejme výjazdy plánujeme tak, aby sme, ak je to možné, urobili viac zásahov pri jednom výjazde. Dôležitá je aj prvotná diagnostika po telefóne, aby sme mali v servisnom vozidle všetky potrebné náhradné diely a aby bol zásah úspešný už pri prvom výjazde. To je našou prioritou a samozrejme to ocenia aj zákazníci.”

PREDAJ NÁHRADNÝCH DIELOV >